Od začiatku roku povychádzalo rozhodne viac BDM nahrávok než o koľkých si tu teraz prečítate, ale osobne ma v rámci menej skloňovaných spolkov práve tieto zaujali až tak, že sa mi chcelo dať dokopy pár viet na ich adresu. Na samostatné články to vidím u WORMED, KATALEPSY, ABNORMALITY a ďalej sa uvidí. Ako to tak sledujem, s výnimkou Austrálie je tento článok cesta okolo sveta. Premiérovo tu mám jedno vylepšenie, keďže nikto by nemal mať problém pochopiť písaný text a podľa neho sa rozhodnúť, či si tú – ktorú nahrávku niekde vypočuje.
INBREEDING SICK – Sickness And Plagues
(2016, Sevared Records, 34:49)
Cartagena, Valle Del Cauca, Colombia, takže poďme na to. INBREEDING SICK existujú od roku 2004 a v súčasnosti kapelu tvoria Rolando (basgitara, vokály, programovanie bicích), Harold Sick (gitary) a Engelbert (vokály). Aktuálny druhý album vyšiel v marci tohto roku, dlhohrajúci debut „Sodomized And Gutted“ v roku 2009. Novinka obsahuje 8+2 skladieb naklepaného, zdrvujúceho a ponurého typicky kolumbijského BDM s počuteľnou dávkou slamového valcovania. Poteší hutný zvuk zlovestných gitarových harmónií a barbarských zaťahovaní v paľbe tónov, typický kolumbijský vokálny brutál a celkovo pôsobivá hudba. Nepoteší umelý, neprirodzený zvuk programovaných bicích (naozaj nemám pochopenie pre to, že takéto zvuky si dnes nastavujú aj mnohí živí bubeníci), v neposlednom rade preto, že inak solídne vystavaným, veľmi útočným skladbám dodávajú nevhodný dojem repetitívnosti. Inak fajn.
http://www.metal-archives.com/bands/Inbreeding_Sick/50604
https://www.facebook.com/inbreedingsick?fref=ts
BLEEDING SPAWN – Pathogenic Mechanized Abomination
(2016, samovydanie, 32:40)
Brutálnu deathmetalovú scénu má aj Juhoafrická republika, síce nie veľmi početnú, ale úroveň tam je. Dobre našliapnuté mali už nefunkční BILE OF MAN z Pretorie, tí, pre ktorých je denným chlebom slamming, si dosť chvália spolky ako NERVECTOMY a VULVODYNIA (Durban), a v Middelburgu si niekoľko členov tamojších od roku 2001 fungujúcich BDM harcovníkov DISPLEASED DISFIGUREMENT v roku 2009 postavilo ešte aj BLEEDING SPAWN. Ich debut vyšiel na vlastné triko teraz koncom januára a verím, že nabudúce Dominicovi Vorsterovi (basa, vokály), Dominicovi Bulmerovi (bicie), Garymu Parkinovi a Dariusovi Wilkenovi (gitary) a Mitchovi Wilkenovi (vokály) pomôže nejaké slušné vydavateľstvo, pretože už tento deväťskladbový debut je kvalita. Počuť, že ľudia majú odohraté a rástli na deväťdesiatkových US klasikách, keďže miestami znejú ako namakaná Florida v poriadne brutálnej verzii, prepracované gitarové linky s viacerými zaujímavými vyhrávkami, hutný, ťažký, mohutný zvuk, klasický naozaj hlboký growl, ktorému občas kontruje extrémny kanál a trochu zlovestného škreku, temná, odľudštená atmosféra, útočné, razantné tempá, kvalitné klepačky, v podstate je tam všetko. A zaujímavým momentom je, že BS v „strojových“ pasážach vedia znieť aj ako BDM verzia FEAR FACTORY.
http://www.metal-archives.com/bands/Bleeding_Spawn/3540406065
http://bleedingspawn.bandcamp.com/
DRAIN OF IMPURITY – The Seventh Planet Of The Infected Cygnus System (2016, More Hate Productions, 36:04)
Batu Çetin, jedna z vedúcich figúr tureckej BDM scény, sa popri domovských CENOTAPH venuje viacerým iným projektom, z ktorých najstarší a aj najznámejší je DRAIN OF IMPURITY. Stará sa v ňom o všetko a popri niekoľkých splitoch, EP a deme vydal aj tri dlhohrajúce albumy. Aktuálny „The Seventh Planet...“ je vonku od 2. marca a jeho vydanie opäť zrealizovali volgogradskí MHP. Nájdeme tu desať kusov gore rúbačiek zo svetov mimo našej slnečnej sústavy a ak chcete ťažký, hutný, podladený a chladne ponurý BDM s istými šľahmi chorej sci-fi atmosféry, tak tu sa zadarilo veľmi dobre. Zlovestný priamočiary naklepaný hukot s hustými slamujúcimi pasážami a zverským vokálom, novátorské to nie je, ráta sa však celkový zničujúci dojem a momenty, kedy máte pocit, že vás vtiahli do laboratória na nejakej materskej lodi a budú vám robiť niečo škaredé bez toho, aby záležalo na vašom prežití. Klokotajúce harmónie, strojovo presné slamené drvenie (automat v tomto prípade neruší, nie je príliš plochý, tenký a umelý a istá strojovosť tu na škodu nie je), v najextrémnejších pasážach sa Batu priblížil aj ukrutnostiam typu PUSTULATED alebo ANIMALS KILLING PEOPLE.
http://www.metal-archives.com/bands/Drain_of_Impurity/3282
http://drainofimpurity.bandcamp.com/
IN DEMISE - ...Behold, A Pale Sky
(2016, Kings Of Decay, 35:38)
Títo Berlínčania nedávno otvárali Slamtastic Party v Collosseu a zapôsobili rozhodne pozitívne, keďže nejde o kapelu, akých je dvanásť do tucta. Existujú od roku 2005 a „...Behold, A Pale Sky“ je ich druhým albumom. Obsahuje jedenásť skladieb zaujímavého brutálneho death metalu, dokonca si myslím, že znesie aj prívlastok „svojím spôsobom progresívny“. Chváliť možno veľa vecí, v prvom rade to, že nejde o nejakú dvojzložkovú slamovú chrochtačku z pásovej výroby, slamy tu nejaké sú, ale dosť často vyznievajú skôr rachotivo industriálne. Koniec – koncov už v úvode albumu sa na poslucháča vyvalia postupy typické skôr pre GODFLESH a spol., ale veľmi rýchlo sa prelejú do zaujímavo skomponovaného BDM, niekedy drviaco nasekaného, inokedy uháňajúceho v náklepoch, s výraznou basou a technickými gitarami, ktoré sa vedia vybúriť aj v harmonických a melodických riffoch. Atmosféra hudby je dramatická, IN DEMISE hrajú útočne a energicky, viacpolohový vokál využíva v prvom rade hĺbky, v ktorých takmer absentuje slamBDM chrochtanie a naopak sa k slovu dostávajú v podstate zrozumiteľné growly. Plusom je aj príčetný zvuk bicích a celkovo túto skôr nenápadnú bandu odporúčam, „klasiku“ a „boj so stereotypnosťou“ kombinuje veľmi dobre.
http://www.metal-archives.com/bands/In_Demise/102925
http://indemise.de/
INHERIT DISEASE – Ephemeral
(2016, Unique Leader Records, 39:24)
S rokom vzniku 2001 patrí kvinteto z Ventury v Kalifornii už vlastne medzi veteránov tamojšej BDM scény, aj keď až v cca druhej generácii, každopádne však ide o skúsených muzikantov. „Ephemeral“ z apríla tohto roku je ich tretím albumom, a dobre na ňom počuť, že Josh Welling (basa), Obie Flett (vokály, čerstvo posilnil aj rady obludných INIQUITOUS DEEDS https://www.metalopolis.net/art_mini.asp?id=7920 ) sa učili u takých kapacít monštruózne brutálneho a zároveň technického death metalu ako DISGORGE a DEEDS OF FLESH. Práve títo dnes už legendárni priekopníci sa na ich tvorbe podpísali najviac, počujete to v celkovej vysokej brutalite tohto väčšinou uháňajúceho či metodicky drviaceho smrtiaceho rachotu aj v povedomých gitarových harmóniách a poriadne zhubnej atmosfére. V jedenástich skladbách prináša ponuré posolstvá z končín sci-fi technológií dokonale extrémny neľudský hlboký kloktavý, grúliaci a grgajúci výsmech do tváre „normálnemu ľudskému hlasu“, zvuk je hlboký, nezmrzačený plastovou umelinou, v tomto smere je ten odkaz 90-ok naozaj vítaný. Originalitu sa tu veľmi hľadať neoplatí, oceniť možno skôr žánrovú čistotu.
http://www.metal-archives.com/bands/Inherit_Disease/49828
https://www.facebook.com/InheritDisease
NO ONE GETS OUT ALIVE – Sewere Cold
(2016, Rotten Roll Rex, 39:47)
Dnešný výber ukončíme materiálom, ktorý fakt prekvapil, dalo by sa povedať, že ma až nadchol. NO ONE GETS OUT ALIVE tvorí Andreas Schüßler, a ten popri pôsobení v rôznych metal- a deathcoreových a deathmetalových kapelách hrá aj na bendžo a steel gitaru v country kapele THE HENHOUSE RAMBLERS. S NOGOA od roku 2008 stvoril pomerne rozsiahlu diskografiu, dlhohrajúcich albumov zatiaľ vyrobil šesť, a už pri štvorke „Widowmaker“ mu klasický SBDM začal byť tesný a tak so slamom a bendžom sám vyrazil do rázovitých končín juhu Spojených štátov. To je vždy vďačná téma pre vtipy o „stereotypoch“, exploity, slashery, „redneck zombies“ horory a podobne. „Sewere Cold“ je v poradí tretí zásek, na ktorom Andreas produkuje „slam BDM/bluegrass“, a je to výborných trinásť kusov mimoriadne ponurého, temného brutálneho death metalu, ktorý je zároveň chytľavý a skladateľsky prepracovaný. Priaznivci neľudských hlbokých kloktavých growlov a grgačiek zatlieskajú, pokiaľ ide o slamming, nehrá tu hlavnú úlohu, tú prebrali popri náklepoch pomalé a stredné party, v ktorých vyniknú nečakane silné gitarové melódie a dramatické harmónie. Bicie sú naprogramované, ale znejú lepšie, než kopa súčasných BDM „plastových čarostrelcov“, a od prípadných nedostatkov aj tak spoľahlivo odvrátia pozornosť pasáže, v ktorých nad drviacim brutálnym death metalom znie – občas dosť zlovestne – bendžo. Najlepšie na tom je, že na to, aby tieto skladby zaujali, by tam vlastne ani byť nemuselo, Andreas je ako skladateľ a gitarista celkom talent. Ortodoxov, ktorých tento nápad odradí, možno odkázať na „predbendžovú“ tvorbu NOGOA, hlavne gitary v rýchlych pasážach sú tam na úrovni. (P.S. skladba „LxGxOx“ je skoro „rádiová hitovka“.)
http://www.metal-archives.com/bands/No_One_Gets_Out_Alive/3540273799
https://www.facebook.com/No-One-Gets-Out-Alive-158076510902663/